Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metody adaptace na domov mládeže pohledem vychovatelů
KOLEŠ, Jiří
Diplomová práce nese název Metody adaptace na domov mládeže pohledem vychovatelů a zaobírá se procesem adaptace a jeho průběhem u nových studentů z pohledu vychovatele. Teoretická část se věnuje instituci domova mládeže a vychovatelům v něm pracujícím, přibližuje proces a vybrané metody adaptace a v neposlední řadě se zaměřuje na specifika středoškolské mládeže. Praktická část práce nejprve podrobně popisuje metodologii výzkumu a následně představuje výsledné informace, nasbírané díky smíšené (kvalitativní a kvantitativní) formě výzkumu. Cílem této práce je zjistit, jaké metody podporující adaptaci nově příchozích studentů využívají vychovatelé na domovech mládeže.
Mobilní telefon jako "společník" středoškoláka na domově mládeže
KRATOCHVÍLOVÁ, Eliška
Práce se zabývá významem mobilních telefonů pro studenty středních škol, kteří žijí na domově mládeže. První část práce se věnuje základním pojmům, které se pojí k danému tématu, tj. domovy mládeže, období dospívání, zejm. v oblasti emočního vývoje a socializace. Dále je pozornost věnována mobilním telefonům a výzkumům, které byly v této oblasti realizovány. Práce představuje také výsledky vlastního kvalitativního výzkumného šetření realizovaného metodou rozhovorů s pěti respondenty. Tyto propojuje s teoretickými poznatky o vztahu psychosociálního vývoje a online prostředí, s problematikou závislosti na internetu a rizikového chováním v dospívání a problematikou online komunit a sociálních sítí.
Úroveň pohybové aktivity u žáků Střední pedagogické školy v Prachaticích
BUBENÍKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá úrovní pohybové aktivity u žákyň Střední pedagogické školy v Prachaticích, které tráví mnoho času sedavým způsobem a je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje historické i současné informace o pohybové aktivitě a jejím významu. Další kapitoly popisují období adolescence, specifika adolescence a význam role pedagoga ve výchovně - vzdělávacím procesu. Závěrečné kapitoly pojednávají o motivaci, volném čase a fungování domova mládeže. V praktické části se dotazníkové šetření zaobírá pohybovou aktivitou. Výzkum probíhal mezi žákyněmi Střední pedagogické školy v Prachaticích. Dohromady se zúčastnilo výzkumu 78 respondentů. Poskytnutá data byla následně zpracována a vyhodnocena. V závěru bakalářské práce navrhuji, jak zvýšit úroveň pohybové aktivity u zkoumané skupiny.
Management kvality vybraného školského výchovného a ubytovacího zařízení
Rubeš, David ; Liška, Roman (vedoucí práce) ; Hubert, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce se věnuje managementu kvality vybraného školského výchovného a ubytovacího zařízení, konkrétně domova mládeže fungujícího při střední škole. Základními teoretickými východisky diplomové práce jsou oblasti, jako je výchova a vzdělávání, management kvality v širším pojetí a management kvality se specifiky ve vzdělávání. Výzkumná část obsahuje analýzu objektu šetření, pro který je navržena struktura autoevaluační zprávy a bylo provedeno pilotní hodnocení na základě vytvořeného dotazníku, rozhovorů a sledovaných dat, a to včetně návrhu doporučení k navýšení kvality a k případným úpravám dokumentace domova mládeže. Východiskem pro výzkum a následnou autoevaluační zprávu jsou zejména Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání v modifikaci pro domovy mládeže. KLÍČOVÁ SLOVA Domov mládeže, kritéria kvality České školní inspekce, management kvality, střední škola, školské výchovné a ubytovací zařízení, výchova, vzdělávání.
Vnitřní řády DM s aspektem na výchovná opatření
Stelzerová, Klára ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
4 ABSTRAKT Cílem bakalářské práce je zjistit a popsat, jak jsou organizovány vnitřní řády vybraných domovů mládeže. Analyzovat jednotlivé části vnitřních řádů a porovnat je s legislativou i mezi sebou navzájem. Zjistit, jaký motivační systém, resp. systém výchovných opatření, je v těchto zařízeních používán, jak je vymezen, kde je k dohledání, kdo a jak s ním seznamuje žáky. Dozvědět se, které prvky výchovných opatření se jeví jako přínosné pro řešení nekázně v těchto zařízeních a jak jsou vymahatelné. Teoretickou částí bude zmapována organizační struktura domovů mládeže, pozornost bude zaměřena také na legislativní základnu, nezbytnou pro fungování těchto zařízení v České republice a budou zmíněna vnitřní opatření nezbytná pro provoz. V pozadí nezůstane ani úloha těchto zařízení. V praktické části budou analyzovány vnitřní řády dvou vybraných domovů mládeže a budou porovnány (komparovány) s legislativním rámcem. Pomocí studia pedagogické dokumentace, dotazníku pro žáky a vychovatele a hloubkových strukturovaných rozhovorů s vybranými pracovníky domovů mládeže bude zjišťováno, jaká výchovná opatření jsou využívána, jak se s nimi pracuje a jaké jsou možnosti či návrhy změn. KLÍČOVÁ SLOVA domov mládeže, vnitřní řád, legislativa, výchovná opatření
Pohybové aktivity v životě studentů ubytovaných na domově mládeže
Slováková, Radka ; Hrabinec, Jiří (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Title: Of physical activity in the lives of students staying at the youth home Author: Bc. Radka Slováková Department: Department of Physical Education Supervisor: Doc. PhDr. Jiří Hrabinec, CSc. Abstract The present research work deals with the influence of education to active leisure of adolescents accommodated in the school facility. It is mapping their leisure time physical activity and their relation to sport. First part focuses on specific characteristic of secondary school students in the field of developmental psychology. The following chapter is devoted to terminological concept of leisure time, physical activities, sport and its differentiation and also lifestyle. Second part maps with quantitative method of the survey the current state of leisure time physical activities of accommodated students of secondary school, secondary vocational school and grammar school . After that I chose the method of structured interviews with educators of individual educational groups. In conclusion of this work are stated the recommendations for theory and practice resulting from the facts of empirical investigation. Keywords: adolescence, school accommodation, leasure time, physical activity, sport, lifestyle.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.